واکاوی واردات دکتر پیکر تراشی تهران از منظر اقتصاد مقاومتی - 2
واردات دکتر پیکر تراشی تهران , تخریب یا این که توسعه؟
دراین حالت , این پرسش مطرح می شود که آیا واردات اتومبیل در جهت تخریب دکتر پیکر تراشی تهرانسازی مرزو بوم است , یا اثری نسبتا خنثی داشته یا چه بسا قادر است به الگویی برای دکتر پیکر تراشی تهرانسازان مملکت در پباده سازی و گسترش محصول تبدیل شود؟
پرسش دیگر اینجاست که آیا مراد از محدودیت در واردات , تکان در سمت اقتصاد درونگرا و مبتنیبر خودکفایی افراطی ( در دکتر پیکر تراشی تهرانسازی ) که مرزوبوم را ( در صنعت دکتر پیکر تراشی تهران ) به جهت انزوا می برد , است یا این که خواسته , توانمندسازی روند ساخت دکتر پیکر تراشی تهران برای رقابت در فضای بینالمللی؟در الان چالش بزرگی بر راز حمایت از محصول ها صنعت دکتر پیکر تراشی تهران مملکت و ضعفهای کیفی و قیمتی آنها و مدیریت واردات به چشم میاید و اگرچه بعضا به تمرکز شدید بر ساخت درون و حتی ملیسازی تاکید کرده و واردات را بر نمیتابند , با این وجود درمقابل , تفکری دیگر وجود دارد که معتقد به حمایت منطقی از دکتر پیکر تراشی تهرانسازی ( بهمنظور مراقبت تولید داخل و اشغال ) بوده و واردات دکتر پیکر تراشی تهران را هم رد نمیکند .
گره عمل در واقع اینجاست که از یک سو بایستی از دکتر پیکر تراشی تهرانسازی بهعنوان صنعت بزرگ و اشتغالزای سرزمین حمایت کرد و از آن سو با چالشهایی از جمله کیفیت ذیل و هزینههای ساخت و ارزش بالا و مشتریانی مشتاق استفاده از محصول ها روز دنیا , مواجه هستیم . بدین ترتیب در عین اکنون که دکتر پیکر تراشی تهرانسازی صنعتی دوچندان اصلی برای مملکت محسوب میشود و جزء بخشهای مهم رویش اقتصادی نیز است , ناکارآمدیها و ضعفهای تبارک در آن , باعث شده نیاز به واردات اشکال دکتر پیکر تراشی تهران به مرزو بوم , کماکان در مرحله قابل توجهی وجود داشته باشد . اما صرفا چالشهای ارزش و کیفیت نمیتواند ادله واردات دکتر پیکر تراشی تهران به مرز و بوم باشد , چه آنکه مسائلی مثل پاسخ به تقاضای بازار از جنبه تیراژ و همینطور وجود سلیقههای متفاوت در میان مشتریان داخلی نیز بر عدم ممنوعیت و محدودیت واردات اتومبیل تاکید دارا هستند . در حال حاضر تمام کشورهای صاحب صنعت دکتر پیکر تراشی تهران هم با وجود عرضه محصولاتی با مرتبه کیفی و قیمتی دلخواه , کماکان صاحب خانه دکتر پیکر تراشی تهرانهای خارجی میباشند و این مورد سبب تضعیف دکتر پیکر تراشی تهرانسازی آن ها نشده است .
بهعنوان نمونه , در بازار ایالات متحده با وجود سه غول دکتر پیکر تراشی تهرانساز جهان یعنی جنرال دکتر پیکر تراشی تهرانز , کرایسلر و فورد , اشکال دکتر پیکر تراشی تهرانها از کشورهایی نظیر کره و ژاپن و . . . وارد این بازار میشوند و از همین رو سطح رقابت مضاعف داغ است . این رقابت داغ بیتردید به نفع صنعت دکتر پیکر تراشی تهران کشوری زیرا آمریکا و مشتریان داخلی آن است ; چون جنرال دکتر پیکر تراشی تهرانز و فورد و کرایسلر همواره خویش را در مسیر رقابت با رقبا میبینند و در نتیجه درپی توسعه و گسترش پاره ای و کیفی هرچه بخش اعظم می باشند . در بازارهایی مانند چین و البته بازار اروپا هم داستان به همین منوال است , چه آنکه در آن ها نیز بهواسطه در کنار هم قرار به دست آوردن محصولات داخلی و محصولات وارد شده , رقابت سنگینی وجود دارد و مشتریان از این قصه نفع می برند . بنابراین مساله با اهمیت در زمینه واردات , به ارتقاء رقابت در بازار دکتر پیکر تراشی تهران مربوط میشود , چه آنکه تا وقتی رقبای خارجی وجود نداشته باشند , بعید بهنظر میرسد دکتر پیکر تراشی تهرانسازان داخلی از جنبه کیفیت و هزینه ایجاد و ارزش , تحولاتی بنیادین را تجربه نمایند .
این زمینه ( ارتقاء رقابت ) اتفاقا یکیاز نیازهای واجب بازار دکتر پیکر تراشی تهران کشورایران به شمار می رود که منظور به حق مشتریان نیز میباشد . اکنون هر چند یکسری دکتر پیکر تراشی تهرانساز داخلی در کشور عمل میکنند و واردات هم ممنوع نیست , با این وجود رقابت چندانی در بازار به دیده نمیآید و اکثری از مشتریان از حال و روز کیفی و قیمتی دکتر پیکر تراشی تهرانهای تولید باطن شکایت دارا هستند .
به اعتقاد کارشناسان , يكي از اثر ها واقعي واردات در فضاي اقتصادي بهخصوص صنعت دکتر پیکر تراشی تهران , ايجاد وضعیت رقابت است . بر این اصل , در حالتی که توليد دکتر پیکر تراشی تهرانهای داخلي در فضايي انحصاري صورت بپذیرد , مصرفكننده مجبور است آن را با هر كيفيت و قيمتي خريداري كند . با این حال در حالتیکه واردات اتومبیل بهصورت منصفانه در كنار توليد داخلي وجود داشته باشد , موجب ميشود دکتر پیکر تراشی تهرانسازان داخلي خویش را به سطح بهرهوري و كارآيي توليد و كيفيت محصول در فضايي رقابتي برسانند متخصص پیکر تراشی تهران ;
[ بازدید : 34 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]