کره‌جنوبی الگویی برای دکتر پیکر تراشی تهرانسازی ایران!

شنبه 21 مرداد 1396
7:27
Gupta Hartman

دکتر پیکر تراشی تهرانسازی ایران در شرایطی میخواهد به واسطه همکاری‌های مشترک با شرکت‌های دکتر پیکر تراشی تهرانساز خارجی , در مسیر پرورش قرار گیرد که تجربه برخی کشورها مانند کره‌جنوبی نشان می‌دهد
به گزارش فعالیت پرس , دکتر پیکر تراشی تهرانسازی کشور‌ایران در شرایطی می‌خواهد به واسطه همکاری‌های مشترک با شرکت‌های دکتر پیکر تراشی تهران ساز فرنگی , در مسیر رشد قرار گیرد که تجربه بعضی کشورها نظیر کره‌جنوبی نشان میدهد این‌گونه مشارکت‌ها بدون وصل شدن به بزرگان طراحی و مهندسی و همینطور تامین‌کنندگان بلندمرتبه عالم , برای توسعه این صنعت کافی نیست . هر چند در این‌که ارتباط به چنگ آوردن با دکتر پیکر تراشی تهرانسازان معتبر عالم به نوبه خویش باعث ارتقای صنعت اتومبیل مملکت خواهد شد , شکی نمی‌باشد , با این وجود تجربه‌های جهانی نشان می دهد «دکتر پیکر تراشی تهرانساز شدن» به معنای حقیقی و واقعی , از مسیر طراحی و تامین ( قطعات ) می‌گذرد . به عبارت بهتر , آنچه از برخی شرکت‌های نسبتاً نیز سن و سال با صنعت اتومبیل کشور ایران , دکتر پیکر تراشی تهرانسازانی مقتدر و صادرات محور پدید آورده , دست یافتن به اقتدار طراحی محصول و همچنین ساخت زیرساخت‌های قطعه سازی بوده است .

روایت از این قرار است که شرکت‌های موردنظر , به جای آنکه شروع فعالیت خود را با دکتر پیکر تراشی تهرانسازان پهناور و معتبر کلید بزنند , به سراغ موسسه‌های پباده سازی و مهندسی و همچنین تامین‌کنندگان قطعه در کلاس جهانی رفته و ستون‌هایشان را با یاری آنها بنا نهاده‌اند . در سود این اقدام , برخی دکتر پیکر تراشی تهرانسازان فعلا صاحب سبک و طراح جهان که اتفاقا عمری تقریبا یکسان را با صنعت اتومبیل ایران دارند , نخست الفبای دکتر پیکر تراشی تهرانسازشدن یعنی «دستیابی به توان پباده سازی محصول و ساخت و تامین قطعات» را خاطر گرفته و بعد از آن وارد فضای ایجاد داخلی شدند . از همین رو شرکت‌های موردنظر هم‌اکنون بی‌آنکه محتاج شرکای خارجی بوده و رویش و توسعه شان به آنان وابسته باشد , خود به واسطه دارا بودن اقتدار طراحی محصول و همچنین تامین قطعات مورد نیاز , در زمره دکتر پیکر تراشی تهرانسازان وسیع جهان قرار دارا هستند .

این در شرایطی است که صنعت دکتر پیکر تراشی تهران کشور ایران کماکان فقط در‌پی شراکت با دکتر پیکر تراشی تهرانسازان فرنگی است و اقدامی دور از شوخی و اثر گذار در جهت دستیابی به دانش طراحی انجام نداده و از همین رو همچنان محتاج شرکت‌هایی مانند پژو و رنو است . در واقع از آنجا که دکتر پیکر تراشی تهرانسازی کشور‌ایران از خویش توان پباده سازی نداشته و قطعه سازان داخلی هم ارتباط چندان عمیقی با همتایان سطح اولیه جهانی‌شان ندارند , این صنعت پهناور سرزمین به نوعی در درحال حاضر درجا زدن بوده و نتوانسته در میزان بین‌المللی , چندان سعی قابل‌قبولی را ارائه دهد . وضع به شکلی است که دکتر پیکر تراشی تهرانسازان تعالی داخلی بعد از حدود پنج ده سال کار , هنوز به قدرت پباده سازی دست نیافته و به جای آنکه به معنای حقیقی و واقعی , «دکتر پیکر تراشی تهرانساز» باشند , همچنان به‌عنوان پایگاه مونتاژ شرکت‌های خارجی فعالیت میکنند .

الگوی کره‌ای برای دکتر پیکر تراشی تهرانسازی کشور‌ایران

البته برای باز نگری بهتر نقش «طراحی و مهندسی» در دکتر پیکر تراشی تهرانساز شدن شرکت‌های متفاوت , نگاهی می‌اندازیم به یک تحقیق دانشجویی که در آن به پروسه تکوین و بسط دکتر پیکر تراشی تهرانسازان کره‌ای به‌خصوص هیوندایی دکتر پیکر تراشی تهران پرداخته شده است . در‌این تحقیق که ازسوی دانشجو ها دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام گرفته , مسیر طی شده ازسوی کمپانی هیوندایی از بدو تاسیس تا تبدیل شدن به یک برند دارای اعتبار و طراح در صنعت دکتر پیکر تراشی تهران جهان , محاسبه و از آن به‌عنوان الگویی مناسب برای دکتر پیکر تراشی تهرانسازی ایران یاد می‌شود . بر این اساس , دکتر پیکر تراشی تهرانساز کره‌ای توانسته با در نظر به دست آوردن یک استراتژی 25 ساله , نه تنها به شرکتی طراح و دارای اعتبار در کره تبدیل شود , بلکه به یک جایگاه مناسب بین‌المللی هم در عرصه صادرات دست پیدا کند .

اصل سخن این تحقیق دانشجویی این است که هیوندایی برای رویش و بسط و تبدیل شدن به یک دکتر پیکر تراشی تهرانساز حقیقی , به جای شرکت‌های دکتر پیکر تراشی تهرانساز جهانی , به سراغ طراحان و تامین‌کنندگان رتبه یک عالم رفته و اساس خود را روی زیرساخت‌های فنی و مهندسی و طراحی بنا گذارده است . این موسسه همینطور در کنار چنین رویکردی , مدیران ارشد دکتر پیکر تراشی تهرانسازی دنیا را به خدمت گرفت یا این که با آن‌ها رابطه برقرار کرد و با مجموع این اقدامات توانست به دانش بی نقص طراحی , توسعه و گسترش و تولید محصول تازه دست پیدا نماید . در واقع نزدیک شدن به شرکت‌های طراحی , مهندسی و تامین‌کنندگان خارجی , مهم ترین راهبردی بود که هیوندای برای انتقال و اکتساب فناوری از منابع فرنگی , در پیش گرفت تا به جای یک شرکت مونتاژکار , به تولیدکننده‌ای طراح در مرحله بین‌المللی و صادرات محور تبدیل شود .


برچسب ها: پروتز ,
[ بازدید : 45 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پیکر تراشی در اصفهان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]