کرهجنوبی الگویی برای دکتر پیکر تراشی تهرانسازی ایران!
دکتر پیکر تراشی تهرانسازی ایران در شرایطی میخواهد به واسطه همکاریهای مشترک با شرکتهای دکتر پیکر تراشی تهرانساز خارجی , در مسیر پرورش قرار گیرد که تجربه برخی کشورها مانند کرهجنوبی نشان میدهد
به گزارش فعالیت پرس , دکتر پیکر تراشی تهرانسازی کشورایران در شرایطی میخواهد به واسطه همکاریهای مشترک با شرکتهای دکتر پیکر تراشی تهران ساز فرنگی , در مسیر رشد قرار گیرد که تجربه بعضی کشورها نظیر کرهجنوبی نشان میدهد اینگونه مشارکتها بدون وصل شدن به بزرگان طراحی و مهندسی و همینطور تامینکنندگان بلندمرتبه عالم , برای توسعه این صنعت کافی نیست . هر چند در اینکه ارتباط به چنگ آوردن با دکتر پیکر تراشی تهرانسازان معتبر عالم به نوبه خویش باعث ارتقای صنعت اتومبیل مملکت خواهد شد , شکی نمیباشد , با این وجود تجربههای جهانی نشان می دهد «دکتر پیکر تراشی تهرانساز شدن» به معنای حقیقی و واقعی , از مسیر طراحی و تامین ( قطعات ) میگذرد . به عبارت بهتر , آنچه از برخی شرکتهای نسبتاً نیز سن و سال با صنعت اتومبیل کشور ایران , دکتر پیکر تراشی تهرانسازانی مقتدر و صادرات محور پدید آورده , دست یافتن به اقتدار طراحی محصول و همچنین ساخت زیرساختهای قطعه سازی بوده است .
روایت از این قرار است که شرکتهای موردنظر , به جای آنکه شروع فعالیت خود را با دکتر پیکر تراشی تهرانسازان پهناور و معتبر کلید بزنند , به سراغ موسسههای پباده سازی و مهندسی و همچنین تامینکنندگان قطعه در کلاس جهانی رفته و ستونهایشان را با یاری آنها بنا نهادهاند . در سود این اقدام , برخی دکتر پیکر تراشی تهرانسازان فعلا صاحب سبک و طراح جهان که اتفاقا عمری تقریبا یکسان را با صنعت اتومبیل ایران دارند , نخست الفبای دکتر پیکر تراشی تهرانسازشدن یعنی «دستیابی به توان پباده سازی محصول و ساخت و تامین قطعات» را خاطر گرفته و بعد از آن وارد فضای ایجاد داخلی شدند . از همین رو شرکتهای موردنظر هماکنون بیآنکه محتاج شرکای خارجی بوده و رویش و توسعه شان به آنان وابسته باشد , خود به واسطه دارا بودن اقتدار طراحی محصول و همچنین تامین قطعات مورد نیاز , در زمره دکتر پیکر تراشی تهرانسازان وسیع جهان قرار دارا هستند .
این در شرایطی است که صنعت دکتر پیکر تراشی تهران کشور ایران کماکان فقط درپی شراکت با دکتر پیکر تراشی تهرانسازان فرنگی است و اقدامی دور از شوخی و اثر گذار در جهت دستیابی به دانش طراحی انجام نداده و از همین رو همچنان محتاج شرکتهایی مانند پژو و رنو است . در واقع از آنجا که دکتر پیکر تراشی تهرانسازی کشورایران از خویش توان پباده سازی نداشته و قطعه سازان داخلی هم ارتباط چندان عمیقی با همتایان سطح اولیه جهانیشان ندارند , این صنعت پهناور سرزمین به نوعی در درحال حاضر درجا زدن بوده و نتوانسته در میزان بینالمللی , چندان سعی قابلقبولی را ارائه دهد . وضع به شکلی است که دکتر پیکر تراشی تهرانسازان تعالی داخلی بعد از حدود پنج ده سال کار , هنوز به قدرت پباده سازی دست نیافته و به جای آنکه به معنای حقیقی و واقعی , «دکتر پیکر تراشی تهرانساز» باشند , همچنان بهعنوان پایگاه مونتاژ شرکتهای خارجی فعالیت میکنند .
الگوی کرهای برای دکتر پیکر تراشی تهرانسازی کشورایران
البته برای باز نگری بهتر نقش «طراحی و مهندسی» در دکتر پیکر تراشی تهرانساز شدن شرکتهای متفاوت , نگاهی میاندازیم به یک تحقیق دانشجویی که در آن به پروسه تکوین و بسط دکتر پیکر تراشی تهرانسازان کرهای بهخصوص هیوندایی دکتر پیکر تراشی تهران پرداخته شده است . دراین تحقیق که ازسوی دانشجو ها دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام گرفته , مسیر طی شده ازسوی کمپانی هیوندایی از بدو تاسیس تا تبدیل شدن به یک برند دارای اعتبار و طراح در صنعت دکتر پیکر تراشی تهران جهان , محاسبه و از آن بهعنوان الگویی مناسب برای دکتر پیکر تراشی تهرانسازی ایران یاد میشود . بر این اساس , دکتر پیکر تراشی تهرانساز کرهای توانسته با در نظر به دست آوردن یک استراتژی 25 ساله , نه تنها به شرکتی طراح و دارای اعتبار در کره تبدیل شود , بلکه به یک جایگاه مناسب بینالمللی هم در عرصه صادرات دست پیدا کند .
اصل سخن این تحقیق دانشجویی این است که هیوندایی برای رویش و بسط و تبدیل شدن به یک دکتر پیکر تراشی تهرانساز حقیقی , به جای شرکتهای دکتر پیکر تراشی تهرانساز جهانی , به سراغ طراحان و تامینکنندگان رتبه یک عالم رفته و اساس خود را روی زیرساختهای فنی و مهندسی و طراحی بنا گذارده است . این موسسه همینطور در کنار چنین رویکردی , مدیران ارشد دکتر پیکر تراشی تهرانسازی دنیا را به خدمت گرفت یا این که با آنها رابطه برقرار کرد و با مجموع این اقدامات توانست به دانش بی نقص طراحی , توسعه و گسترش و تولید محصول تازه دست پیدا نماید . در واقع نزدیک شدن به شرکتهای طراحی , مهندسی و تامینکنندگان خارجی , مهم ترین راهبردی بود که هیوندای برای انتقال و اکتساب فناوری از منابع فرنگی , در پیش گرفت تا به جای یک شرکت مونتاژکار , به تولیدکنندهای طراح در مرحله بینالمللی و صادرات محور تبدیل شود .
[ بازدید : 45 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]